Samuelagnarsson.blogg.se

Tjena! Mitt namn är Samuel Agnarsson. Under de fyra kommande månaderna kommer jag bo i Saint Paul Minnesota, du kan följa mig här!

Trumpet, amerikansk fotboll och fika

Publicerad 2015-09-14 02:37:38 i Allmänt,

 
Tjenare!
Denna vecka har varit full av nya intryck och läxor. Skolan har dragit igång med stormsteg här, vi får ganska mycket läxor varje dag till dagen därpå. Jag har redan ett prov på ett helt kapitel efter bara TVÅ VECKOR! Det är verkligen inte något jag är van vid och särskilt inte när det är på engelska. Vissa lärare har förstående med att man inte förstår vad man läser i böckerna och andra inte. Det skulle vara så sjukt om man blev hemskickad för att man inte fick ett C i ett ämne.
På tal om skolan så har jag börjat spela trumpet, haha jag vet aslurigt! Det började med att jag åkte till skolan (detta var innan jag börjat) för att sy ihop mitt schema. Jag träffade då musikläraren som hade hört att jag höll på med musik. Jag hade hört att de hade band på skolan vilket jag tyckte lät riktigt kul, att få sjunga eller spela bas i något sammanhang. Jag frågade därför om de hade ett band och hon sa:
- Ja självklart! Vill du vara med?
- Ja absolut det vill jag! sa jag. 
- Vad spelar du för något?
- Jag sjunger och spelar cello sa jag. Hon skrattade och sa:
-  Jaha nej vi har bara blås på denna skola. Och på den vägen är det. Hon gav mig en trumpet och noter, placerade mig i mitten bredvid en inte så tonsäker bastuba och framför de orytmiska trummorna. 
- Och en en, två, tre, fyr. Så var vi igång, hur enkelt som helst att spela höhöh. Nej jag tror inte trumpet är något för mig men jag kommer försöka i alla fall! ;D
 
I fredags var jag på amerikansk fotboll vilket jag tycker är kul, inte att kolla på själva matchen, nej utan att umgås med folk, det blir som en gemenskap. Man går dit på kvällen (om det är hemmamatch) pratar med folk, köper popcorn och har det allmänt gött. Som jag sa i tidigare inlägg går alltid tjejerna på killarnas match så som killarna gör när tjejerna har volleybollmatch.
 
Jag har försökt att införa "fika" i denna familj, för det är verkligen något jag saknar, att bara sitta ner och äta en bulle och ta en kopp kaffe. Jag gjorde mig därför ett försök förra helgen att baka bullar, de blev ganska goda, jag tror de tyckte om dem :) Det är svårt att få till den där goda smaken utan pärlsocker dock.. Vi har hittils fått till EN fika, jag hoppas det blir fler!
Ha det bra!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Vincent Ivarsson

Publicerad 2015-09-17 12:22:28

Tja! Riktigt roligt och intressant att läsa det här! Hälsningar från Arvika!😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela