Samuelagnarsson.blogg.se

Tjena! Mitt namn är Samuel Agnarsson. Under de fyra kommande månaderna kommer jag bo i Saint Paul Minnesota, du kan följa mig här!

Center tap

Publicerad 2015-08-27 04:33:13 i Allmänt,

Tjenare!
Idag har det varit en intensiv dag i Madison. Oliver (min värdbror) skulle till tandläkaren och då passade vi på att införskaffa lite saker till mitt rum men även saker inför skolan som mappar, pärmar, skrivböcker och pennor. Hur som helst Oliver tycker verkligen inte om att gå till tandläkaren så när den glade sjungande tandläkaren skulle började spottade han tandläkaren rätt i ansiktet, svårt när man satt och kollade på att hålla sig för skratt haha! Tandläkaren log som tur var bara och fortsatte sjunga.   
På eftermiddag drog vi till en riktigt sunkig men mysig bar som heter "Center tap" okej jag skoja den var inte mysig men det var rätt god mat, eller ja helt ok. Det var väldigt trevligt i alla fall. Nick och jag spelade några omgångar biljard vilket var skoj!
Något som man märker väldigt snabbt när man är här är att det inte alls är konstigt att amerikaner är feta. Det är egentligen mer konstigt om man inte är fet med tanke på all söt man som finns och allt de friterar. Som på de bilderna nedan, på den ena bilden är det friterad gurka. De kan alltså inte äta en grönsak utan at fritera den.. På den andra är det friterad ost. dock väldigt gott! däremot inte så nyttigt, men det äger!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela